Uitnodiging om mee te doen aan WhatsApp Buurtpreventie

Beste buurtbewoner,

WhatsApp Buurtpreventie is een moderne vorm van buurtpreventie. Het doel is om te zorgen voor meer ogen en oren in onze buurt en biedt de mogelijkheid om verdachte omstandigheden, in onze woonomgeving, met elkaar te delen. De politie kan nu eenmaal niet overal tegelijk zijn. Ook voor onze buurt heb ik een WhatsApp-groep aangemaakt. Ik nodig u uit om deel te nemen aan deze groep. In deze brief leest u hier meer over en hoe u zich kunt aansluiten.

Hoe werkt het?

Als iemand binnen de groep een verdachte situatie of persoon signaleert, belt hij eerst 112 en stuurt daarna een bericht in de WhatsApp-groep. Zo ontvangt iedereen binnen de groep een melding. Iedereen is dus op de hoogte van verdachte situaties en is extra alert. Je hebt wel een smartphone nodig. Ondertussen kan de politie tot eventuele actie overgaan.

Wordt u ook lid van onze BuurtWhatsApp-groep?

Voor onze buurt heb ik een WhatsApp-groep aangemaakt. Wilt u zich aanmelden? Vul dan het onderstaand aanmeldformulier in.

Meer weten?

De belangrijkste informatie leest u in deze brief. Ook kunt u kijken op  www.wijkverenigingpagnevaartoost.nl/whatsapp-buurtpreventie-wijk-pagnevaart/ en op www.wabp.nl vindt u veel informatie over WhatsApp-Buurtpreventie. Natuurlijk mag u ook contact met mij als beheerder van de groep opnemen.

Met vriendelijke groet,

Wilfred van Mourik

Ja ik doe mee!
Download dit bestand, Hierin kunt uw gegevens invullen en terugsturen naar wabpwijkpagnevaart@gmail.com